Raquel Llop i el Projecte de cooperació internacional organitzat per la URV Solidària amb el recolzament de la Fundació L’Olivera

Activitats en el marc del Màster Universitari en Dret Ambiental, Activitats organitzades pel CEDAT  -

Raquel Llop és una estudiant del màster de Dret Ambiental de la URV que durant els mesos d'agost i setembre està participant en un projecte de cooperació internacional organitzat per la URV Solidària amb el recolzament de la Fundació L'Olivera. La seva tasca es desenvolupa a la seu de la Comissió Internacional de Juristes a Guatemala.

Allà està treballant en el tema de la justícia energètica, redactant la base jurídica per presentar una demanda de danys i perjudicis davant el tribunals de justícia de Guatemala pels diferents casos d'assassinats a representants de les comunitats que van veure's afectades pels talls de subministrament elèctric.

Tanmateix, està redactant un informe sobre la desprotecció que pateixen els consumidors d'energia elèctrica a causa de la precària Llei General d'Electricitat del país que només afavoreix als generadors i distribuidors de l'energia.

La resistència contra les grans empreses d'energia a Guatemala és molt llarga i s'ha anat consolidant amb el temps. Tant n'és així, que les persones que s'oposen a aquestes multinacionals han vist com el govern ha criminalitzat la seva causa en favor de les grans empreses privades.

Des de la Comissió Internacional de Juristes s'està lluitant, des de fa gairebé una dècada, en contra de la impunitat dels empresaris i en favor del reconeixement dels drets indígenes i de les comunitats.

Sota la direcció del llicenciat Ramón Cadena, aquest despatx protegeix a les comunitats i representa la seva veu dins dels organismes de justícia.

Participant a l'assemblea d'Occident realitzada al departament de Huehuetenango, comunitat de San Lorenzo.

Amb Ramón Cadena, coordinador de la Comisión Internacional de Juristas para Centroamérica.