Primera Sessió del Cicle “Defenders: les persones defensores del medi ambient”

Activitats organitzades pel CEDAT  -

El 23 de setembre es va celebrar el fòrum inicial de reflexió que dona inici al Cicle de Tallers que porta per nom "Defenders: les persones defensores del medi ambient". Aquest acte que va tenir lloc al Palau Macaya (Barcelona), va ser co-organitzat per la Obra Social "La Caixa" i el Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT-URV) i moderat pel Degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV, el Dr. Antoni Pigrau Solé.

El mateix va comptar amb la participació de diversos ponents que van visibilitzar la situació de les persones defensores del medi ambient i els diferents mecanismes de protecció alternatius que existeixen. En concret, van participar representants del Programa Català de Protecció de Persones Defensores del Drets Humans (Miguel Pajares), Brigades Internacionals de Pau de Catalunya (Alberto Guerrero) i International Action for Peace (Laura Lorenzi), els quals van aportar la seva expertesa i experiència en aquest camp.

Finalment, es va poder gaudir de la intervenció de la Sra. Milena María Florez, defensora del medi ambient a Colòmbia, la qual va acabar de donar visibilitat a la precària situació mediàtica i social i la manca de seguretat que han de fer front les persones defensores dels recursos naturals i del medi ambient arreu del món.