Curs: "Un sol planeta, un sol refugi: els desplaçaments forçats per vulneracions de drets ambientals des d'una perspectiva de gènere"

Duració del curs: del 28 de juny al 11 de juliol de 2021
Hores lectives: 10h

A través d'aquest curs volem:

-Transmetre una imatge global dels desplaçaments forçats i les persecucions per motius de vulneració dels drets ambientals i estudiar les conseqüències migratòries de la degradació del medi ambient.

-Incidir en els conceptes de les violències particulars dirigides a vulnerar els drets ambientals i les relacions desiguals entre les causes i efectes dels sistemes d'explotació entre el nord i el sud globals.

-Visibilitzar les resistències i el teixit de de defensa de la terra i aprendre de les lluites que s'estan donant en la defensa del medi ambient en el sud global.

-Analitzar la situació particular de les dones en el context dels desplaçaments forçats per motius ambientals.

-Contribuir a ampliar i donar a conèixer els drets ambientals, els anomenats refugiats per motius ambientals i fomentar-ne la seva reflexió.

Idioma en què s'imparteix: català, amb algunes ponències en castellà

Número de places: 30

Preu: 60€ preu general, 45€ preu reduït (estudiants, persones aturades i membres d'entitats de lafede.cat)