La Plataforma de la ILP Mar Menor entrega 639.826 signatures, per Jaume Pujolràs Pomés

Activitats, Activitats organitzades pel CEDAT  -

La plataforma busca dotar de personalitat jurídica a l'espai natural conegut com a Llacuna del Mar Menor mitjançant un procés d'Iniciativa Legislativa Popular. Amb un dia de marge respecte a la data límit, la plataforma entrega 139.826 signatures més de les necessàries a l'Oficina del Cens Electoral per tirar endavant la tramitació de la iniciativa.

Al moviment civil no li ha fet falta la pròrroga de tres mesos que va acordar la Mesa del Congrés dels Diputats i ha recaptat fins a un 28% de signatures més de les necessàries complint amb el termini que ja tenia inicialment assignat.

Un cop es verifiquin les firmes, la proposició de llei quedarà en mans del Congrés. Quan es realitzi el mostreig i es verifiqui que hi ha 500.000 signatures vàlides, que era el mínim requerit, es donarà un termini de sis mesos perquè el Congrés doni una resposta.

La possible aprovació d'aquesta llei marcaria abans i després en el marc legal de la conservació mediambiental a Europa. Ada García, portaveu de la plataforma, ha volgut llançar un missatge als grups parlamentaris que hauran de debatre la proposta: "Els diria que no pensin només en el Mar Menor, han de pensar en tots els sistemes en deteriorats i danyats al territori espanyol; és una llei que afavorirà la protecció, la conservació i el manteniment de qualsevol entorn mediambiental que ho necessiti, i això és clau per al nostre futur". Tal com sosté la plataforma, el Mar Menor es convertiria, en virtut de la nova llei, "en un subjecte de dret per complir un objectiu social sense ànim de lucre. D'aquesta manera, tots els ciutadans estaran facultats exigir davant els tribunals la reparació dels danys produïts a la llacuna als seus responsables".

Autor: Jaume Pujolràs Pomés.

Per a més informació: ilpmarmenor.org  laverdad.es  laopiniondemurcia.es

Foto: La Opinión de Murcia