La ex estudiant del Màster Universitari en Dret Ambiental, Raquel Llop Labaila, guanya el Premi de l'Oficina de Compromís Social "Immaculada Sastre Miró" de la URV

Activitats, Activitats organitzades pel CEDAT  -

Aquest any és el primer que l'Oficina de Compromís Social (OCS) de la URV, en col·laboració amb el Consell Social de la URV, convoca els Premis de Compromís Social Immaculada Sastre Miró per a treballs de fi de grau, treballs de fi de màster i tesis doctorals.

La finalitat d'aquests premis és reconèixer els treballs de recerca que s'hagin orientat a tractar una necessitat real que s'hagi definit, conjuntament, amb una organització o una entitat social sense ànim de lucre, o que s'hagin elaborat d'acord amb els criteris establerts pel Programa d'Aprenentatge Servei de l'OCS de la URV.

En la convocatòria d'engany s'ha premiat el treball de fi de Màster de l'ex estudiant del Màster Universitari en Dret Ambiental de la URV, Raquel Llop Labaila, titulat "El conflicto sobre los recursos naturales y la aplicación del convenio n. 169 de la Organización Mundial del Trabajo en Guatemala" i dirigit pel Dr. Antoni Pigrau Solé.

Aquest treball es tracta d'un estudi cooperatiu amb el col·lectiu FRENA (Frente de Resistencia en Defensa de los Recursos Naturales y Derechos de los Pueblos) que treballa contra les injustícies contra els pobles originaris a l'oest de Guatemala.

En aquest treball s'ha estudiat el grau de compliment del Conveni n. 169 OIT a Guatemala en relació amb la problemàtica viscuda pels habitants de San Pablo - Tacaná arrel els macroprojectes hidroelèctrics que tenen un greu impacte en els recursos naturals i, consegüentment, en la vida de les persones.

L'estudi s'impregna de la cosmovisió maia i fa, del treball, una conscient declaració d'interessos en defensa dels drets de les comunitats indígenes, traçant una línia d'estudi que uneix els drets humans amb el dret ambiental, la qual és el reflex de l'actual i perseverant lluita que duen a terme les integrants de FRENA.