Inscripció a les Jornades sobre Justícia Climàtica - 13 de maig a Tarragona

Activitats, Activitats organitzades pel CEDAT  -

Amb aquesta jornada volem crear un espai de diàleg i intercanvi de coneixements i experiències perquè la crisi energètica, producte del model econòmic que vivim, ens està portant al precipici i ens repta a buscar noves maneres de relacionar-nos amb nosaltres mateixos, amb altres societats i amb el planeta.

Al matí ens acompanyarà la Diana Martínez, defensora de drets humans a Colòmbia, a les 9:30 tindrem l'oportunitat d'escoltar la seva experiència a la Sala de Graus del Campus Catalunya

A la tarda l'activitat es trasllada a casa Canals. A les 17h a l'espai de treball REPTES DE LES TRANSICIONS ECOSOCIALS tindrem a l'Antonio Turiel, reconegut físic i divulgador científic, investigador del CISC, i expert en recursos energètics. Les seves intervencions dibuixen escenaris complicats en el repte de les transicions energètiques sostenibles si no abandonem el model actual. Els reptes són globals i per això els hem d'afrontar també globalment així doncs en aquest mateix espai comptarem amb l'Aurora Sáez de CooperAcció una entitat de cooperació i feminista que ens presentarà les conclusions del Diagnosi feminista sobre les lluites mediambientals al Camp de Tarragona i amb la Isabel Vilaseca d'Enginyeries sense Fronteres que ens parlarà sobre el dret humà a l'aigua i al sanejament davant l'emergència climàtica.

A les 19h tindrem un espai per compartir experiències i lluites transformadores TEIXINT RESISTÈNCIA AL SUD I AL NORD, un diàleg entre el Víctor Álvarez de Xarxa Sud i la Diana Martínez, de Colòmbia, amb l'objectiu de construir ponts i sabers comuns entre el Sud i el Nord Global

Tancarà l'activitat el LABORATORI DEL PLANETA un workshop experimental. Peça de teatre, dansa i il·lustració creada per la Farners Rubio, la Raquel Méndez  i la Gabriela Basin. Artivisme creatiu per la justícia climàtica i la transformació ecosocial. La peça s'ha elaborat a través d'un conjunt de sessions amb joves de Tarragona i es presentarà a les 20h.

Podeu fer les inscripcions en aquest enllaç: https://tarragonajove.org/activitats/jornades-justicia-climatica-i-transformacions-ecosocials/

Més informació a: https://www.tarragona.cat/cooperacio/noticies/noticies-2022/cooperacio-presenta-una-jornada-de-debat-sobre-justicia-climatica-i-transformacions-ecosocials

Esperem que la Jornada sigui del vostre interès!