Jornada: Universitats compromeses: el compromís social universitari, a prova davant l'emergència ecològica i els conflictes armats al món

Es tracta d'una jornada de treball en xarxa que pretén obrir un espai conjunt de reflexió i generació de propostes sobre la responsabilitat social universitària davant l'emergència ecològica i els conflictes armats, des d'una mirada de justícia global.

Serà un punt de trobada i un espai de treball col·lectiu, que combinarà espais de plenari amb grups de treball reduïts, així com dinàmiques que permetin apropar-nos i concretar en la feina conjunta. Tot amb l'objectiu de reflexionar conjuntament sobre la responsabilitat social universitària i el seu paper a l'hora d'afrontar reptes urgents com l'emergència ecològica, i els conflictes armats i les seves conseqüències humanes.

La jornada comptarà, per una banda, amb un espai formatiu, on ponents expertes reflexionaran sobre Universitat, justícia global, crisi ecològica i conflictes armats. Per l'altra, es duran a terme dues sessions de treball paral·leles on s'abordaran de forma separada els eixos proposats. A cada sessió començarem presentant l'experiència d'una universitat internacional sobre la problemàtica a tractar, i seguirem amb una dinàmica de revisió interna i de generació de propostes i línies d'acció.

L'acte inclou pausa-cafè al matí, i un dinar acompanyat d'un espai informal de networking.

Caldrà inscriure's a una de les sessions de treball.