Jornada: "El presente y el futuro de la abogacía ambiental"

La Fundació de l' Consejo General de la Abogacía Española i SEO/BirdLife organitzen una jornada sobre el present i el futur de l'advocacia ambiental, que se celebrarà el 26 d'octubre entre les 9 i les 16.30 h. La sessió podrà seguir-se de forma presencial -a la seu del Consell (Passeig de Recoletos, 13. Madrid)- oa través de streaming, prèvia inscripció.

A la jornada es debatrà sobre el paper que juguen els professionals del Dret en la defensa del dret ambiental i si realment estan compromesos en aquesta matèria. També es tractaran les oportunitats, reptes i dificultats per garantir-ne el compliment.

A més, s'analitzarà l'exercici del dret ambiental i la seva visió des de l'àmbit empresarial, les administracions públiques i les ONG, donant cabuda també al diàleg ia propostes sobre la innovació normativa.

Vivim en un context d'emergència climàtica: segons l'últim informe de l'Observatori Global de la Sequera, de la Comissió Europea i del programa Copernicus, el 64% del territori europeu està sotmès a algun grau d'alerta per sequera, probablement probablement el pitjor episodi d'aquest tipus a 500 anys. Aquest estiu, pràcticament a tot el món, s'han experimentat fenòmens meteorològics adversos: pluges torrencials, elevadíssimes temperatures i incendis de sisena generació.

La lluita contra el canvi climàtic i la defensa de la sostenibilitat requereixen la implicació de tots els integrants de la societat i la Abogacía Española no vol romandre al marge. Entre altres accions, suma esforços amb altres organitzacions i institucions compromeses amb el medi ambient, com en aquesta jornada amb SEO/Birdlife, que emmarquen aquesta sessió al projecte LIFE Guardians de la natura, el repte del qual és treballar amb els sectors implicats en la cura de la naturalesa per minimitzar els efectes dels delictes que l'amenacen.

Elements relacionats