Trobada amb Mirtha Vásquez, advocada i defensora d'activistes ambientals

Activitats  -

Mirtha Vásquez és advocada i defensora d'activistes ambientals, professora universitària, assessora jurídica de Grufides i ex presidenta del Consell de Ministres del Perú. Amb Grufides, organització ambientalista situada a Cajamarca, ha participat en la lluita contra els impactes de la mineria a la serralada andina durant les dues darreres dècades. En coalició amb organitzacions com ara Enginyeria sense Fronteres (ESF) o Entrepobles, que auspicien la seva visita a Catalunya, han visibilitzat els impactes ambientals, socials i econòmics d'un model de desenvolupament que no respecta els drets individuals ni col·lectius, i que concentra poder econòmic i polític en les elits nacionals, afavorint les xarxes de corrupció.

Des de Catalunya, en concret, s'està impulsant per part d'una coalició d'entitats i el suport del Parlament, el Centre d'Empreses i Drets Humans, que haurà de vetllar a nivell internacional per evitar aquests impactes negatius, seguint les disposicions de la futura directiva europea i de la llei espanyola de deguda diligència, encara en procés de debat. Amb ESF, en concret, s'ha treballat durant els darrers anys per aportar elements tècnics i jurídics que facilitin tant l'accés a la justícia d'individus i col·lectius associats per l'activitat minera, com estudis i solucions tecnològiques per garantir la màxima qualitat ambiental a les zones afectades.

Data i hora: 16 d'octubre a les 12h

Lloc: Seminari 1, Campus Catalunya, Av. Catalunya 35, Tarragona