Jornada “Crisi climàtica, drets humans i oceans: reptes i oportunitats”

Activitats organitzades pel CEDAT  -

Él pròxim 31 de maig de 2024 es durà a terme la jornada “Crisi climàtica, drets humans i oceans: reptes i oportunitats” a la Sala de Juntes del Campus Catalunya (Av. Catalunya, 35, Tarragona) de la Universitat Rovira i Virgili.

Aquesta jornada té com a objectiu debatre sobre els principals reptes als quals s'enfronten els oceans en el context de la crisi climàtica des d'una perspectiva de Drets Humans. Per a això, comptarem amb ponents com Marta Martín-Borregón Gómez, coordinadora de la campanya “Pesca i oceans” de Greenpeace España i el Dr. Antoni Pigrau, Director del Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona de la Universitat Rovira i Virgili.

En la jornada, a més, tindran lloc dues taules rodones. En la primera, que se celebrarà al matí, abordarem el paper de les entitats en la defensa dels oceans de la mà de Maria Albà (Ecologistes en Acció), Iván Hortigüela (INSTA) i la plataforma Stop Creuers Tarragona. Aquesta taula rodona estarà moderada per Marta Abegón (UB) i Alexandre Moreno (UAB), que també presentaran els principals resultats de l'informe tècnic que van elaborar en el marc del projecte i que porta per títol “Oceans: Vulneració de Drets i Crisi Climàtica a Mars i Oceans”.

En la segona taula rodona, que se celebrarà durant la tarda, ens centrarem en la Mar Mediterrània i en els impactes de la crisi climàtica, les responsabilitats i les mesures d'adaptació necessàries a Catalunya. Per a això, comptarem amb Arnau Queralt (Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya), Josep M. Prunera (Diputació de Tarragona), Matilde Font i Ten (Plataforma de Defensa de l'Ebre),  Gabriel Borràs (Oficina Catalana del Canvi Climàtic) i Jordi Solè (Comitè d’Experts de Canvi Climàtic de Catalunya). Alejandra Durán, de CICrA Justícia Ambiental, moderarà aquesta taula.

A més de l'anterior, visitarem l'exposició “Primary Oceans” de la mà de Ruido Photo. Aquesta exposició es podrà visitar al CRAI del Campus Catalunya fins al dia 9 de juny. Durant la jornada també visualitzarem els reportatges que han elaborat en el transcurs del projecte.

Tot i que es podrà participar de manera virtual, us animem a venir a Tarragona i compartir aquest espai de reflexió en persona.

Aquestes jornades estan obertes a tot el públic interessat, però és necessari registrar-se prèviament: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfA1pKAhXx0NAtwOdJFaqhhvIu3_VOMPZArK6qwNXyb6FQIpQ/viewform?usp=sf_link

Elements relacionats

Cartell