El professor Antoni Pigrau Solé participa com a jutge al Tribunal Permanent dels Pobles en la sessió sobre la industria minera canadenca

Activitats  -

Del 29 de maig a l'1 de juny, tindrà lloc a Mont-real (Canadà) una sessió del Tribunal Permanent dels pobles sobre la indústria minera canadenca on una quinzena de persones afectades i expertes d'Amèrica llatina denunciaran les violacions de drets humans i els danys ambientals causats per les companyies mineres canadenques recolzades pel govern de Canadà.

Es tracta de la sessió número 40 del Tribunal Permanent dels pobles (TPP), una instància fundada en 1979 a Itàlia per l'advocat i senador Lelio Basso, i la primera que tindrà lloc a Canadà. El professor Antoni Pigrau Solé, Catedràtic de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals i Director del CEDAT de la Universitat Rovira i Virgili hi participarà com a jutge./Més informació.

Canadà és l'actor més important de la indutria minera mundial gràcies a les seves lleis, a la seva fiscalitat i a la seva política estrangera favorables a aquest sector: el 75% de les empreses mineres tenen allí la seva seu i el 60% cotitzen en la Borsa de Toronto. No obstant això, els megaprojectes miners són una causa major de tensions: a Amèrica llatina, s'expliquen al voltant de 200 conflictes socials, dels quals prop de 90 impliquen a companyies canadenques.

El Tribunal examinarà el rol i la responsabilitat de les empreses mineres i de l'Estat canadenc en la violació de drets humans i ambientals a Amèrica llatina, més específicament en els casos emblemàtics dels projectes Pascua Lama (Barrick Gold) a Xile i Argentina; Escobal (Tahoe Resources) a Guatemala; San Martín (Goldcorp) a Honduras; Payback (Blackfire Exploration) i la Platosa (Excellon Resources) a Mèxic.

Més informació,clicar aquí.