El Professor Dr. Pigrau participa a la "Sesión sobre derechos fundamentales, la participación de las comunidades locales y las grandes obras (del TAV a la realidad global)" del Tribunal Permanente de los Pueblos (TPP)

La Sessió sobre drets fonamentals, la participació de les comunitats locals i les grans obres (del TAV a la realitat global) del Tribunal Permanent dels Pobles (TPP), se celebrarà a Torí del 5 fins al 8 nov. 2015. Aquesta és la sessió de cloenda del procés de l'enquesta dedicada als drets fonamentals, la participació de les comunitats locals i els projectes d'infraestructura, que es va iniciar a Torí el 14 de març de 2015. La sessió pública es durà a terme a la "fàbrica del I" Grup d'Abel, i finalitzarà a la seu de Almese Magnetto Teatre, el 8 de novembre amb el dispositiu de lectura de la Sentència.

Tribunal Permanent dels Pobles és un tribunal d'opinió independent que va ser fundada el 1979 com una continuació directa del Tribunal Russell II, promogut per Lelio Basso en els anys 70, les dictadures a Amèrica Llatina. És part d'una xarxa internacional d'experts en els diferents camps de la investigació jurídica, econòmica i sociopolítica. La Cort és un instrument eficaç de denúncia, l'afirmació i la visibilitat dels drets humans i dels pobles i produeix anàlisi crítica sobre les raons dell'ineffettività llei, especialment en relació amb la dinàmica de l'economia global i les finances.

El TPP va ser cridat a escoltar les raons de l'apel·lació interposada 8 abril 2014 per una sèrie d'alcaldes dels municipis de la Vall de Susa i de la Controsservatorio Val Susa, que va contactar amb el TPP establir violacions dels drets fonamentals de la comunitat de Val Susa referència al projecte de construcció de la línia ferroviària entre Torí i Lió. La petició va ser considerada admissible per la Presidència de la TPP per la decisió de 20 de setembre de 2014, i ha començat una investigació preliminar duta a terme pel secretari general Gianni Tognoni del PPT per complir amb els moviments d'oposició a la construcció de la catedral de Notre Dame des Landes França i la realització del projecte Mose a Venècia.

La Cort analitzarà a Torí per primera vegada, les queixes més directes d'escenaris europeus de violació dels drets humans fonamentals. "El recurs de cassació, segons Franco Ippolito, president de la TPP," planteja qüestions similars a les presentades actualment al TPP: en concret el cas de Mèxic, la indústria minera al Canadà i la sol·licitud d'una sessió sobre fracking ". Gianni Tognoni , "el cas TAV, juntament amb altres esdeveniments reportats a la TPP, és representatiu dels processos i mecanismes més generals, especialment important en la fase actual de la política-evolució europea i mundial econòmics." Durant la sessió pública, el TPP revisarà el TAV cas juntament amb altres casos dins i fora d'Europa, que suposadament són significatius de les diferents formes en què s'experimenta la realitat d'un dret processal única i l'absència d'instruments jurídics eficaços d'acció.

Els jutges de la Cort estaran presidits pel magistrat honorari de la Cort Suprema de Cassació, Philippe Texier, i compostes per experts de dret públic, com Umberto Allegretti, el magistrat de la Cort Suprema de Cassació espanyol Perfecto Andrés Ibáñez, el jurista francesa Mireille Fanon, l'ecologista xilena, Sara Larraín, l'advocada colombiana, Dora Lucy Arias, el sociòleg portuguès, Luis Moita, l'expert en dret internacional públic i del medi ambient Pigrau Antoni Solé, i l'economista i italià Roberto Schiattarella. El secretari general del TPP serà Gianni Tognoni.

Per a més informació: http://tribunalepermanentedeipopoli.fondazionebasso.it/wp-content/uploads/2015/10/TPP_sessione-Torino-programma-def.pdf