Master class del professor Lakshman D. Guruswamy

Activitats organitzades pel CEDAT  -

Ahir 8 de gener, el professor Lakshman D. Guruswamy va impartir una Master Class al Centre d'Estudis en Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) de la Universitat Rovira i Virgili, en el marc dels cursos d'hivern en dret ambiental del CEDAT titulats "CEDAT Mediterranean Courses on Environmental Justice".

El professor Professor Lakshman D. GURUSWAMY va impartir la lliçó inaugural d'aquests cursos amb la conferència:  "Energy Poverty: Justice and Women", mitjançant videoconferència des dels Estats Units.

El professor Professor Lakshman D. GURUSWAMY és  Professor de Dret Ambiental Internacional i Programes Internacionals d'Energia
Escola de Dret de la Universitat de Colorado, Boulder, EUA. Lakshman Guruswamy, és un expert prestigiós a nivell internacional en dret ambiental i de l'energia. Va néixer a Sri Lanka i és professor de Dret Internacional del Medi Ambient a la Universitat de Colorado a la Facultat de Dret de Boulder (CU). Abans d'unir-se a CU, va ensenyar a Sri Lanka, al Regne Unit i les universitats d'Iowa i Arizona. A CU imparteix classes de Dret Internacional del Medi Ambient, Justícia Energètica Global, Petroli i Relacions Internacionals i Dret Internacional. És director de programes energètics internacionals al Centre Getches-Wilkinson, i la seva investigació utilitza marcs interdisciplinaris per explorar com i per què la justícia energètica exigeix ​​la formulació de solucions energètiques pràctiques, perquè els pobres energètics, que habiten les parts menys desenvolupades del món en desenvolupament.

Entre les seves publicación més rellevants cal destacar: Global Energy Justice: Law and Policy  (West, 2016), International Energy and Poverty: The Emerging Frontiers (Routledge, 2015), International Environmental Law in a Nutshell (4d ed. 2012), i coautor de  International Environmental Law and World Order (2nd. 1999)Biological Diversity: Converging Strategies (1998), Arms Control and the Environment (2001).

En els "CEDAT Mediterranean Courses on Environmental Justice" hi participen estudiants de postgrau i doctorat , joves investigadors i autoritats reguladores i funcionaris de l'administració pública que busquen la creació de capacitats en temes de Justícia Ambiental. A través d'aquestes sessions, tindran l'oportunitat de compartir coneixements i coneixements amb reconeguts experts internacionals en aquest àmbit.

Professor Guruswamy

Sessió inaugural